Friday 4 November 2016

Lukisan minyak adalah proses mengecat dengan pigmen yang dicampurkan dengan medium yang terdiri dari minyak pengering. minyak pengering yang biasa digunakan termasuk minyak biji rami, minyak biji popi, minyak walnut dan minyak safflower. Minyak ini boleh direbus dengan resin, seperti resin pain atau kemenyan untuk mewujudkan varnis; yang dihargai untuk kelikatan dan gloss. Minyak yang berbeza memberikan pelbagai sifat kepada cat minyak, seperti kurang kekuningan dan masa pengeringan yang berbeza. Perbezaan tertentu juga dilihat dalam kilauan cat bergantung kepada jenis minyak. Artis mungkin menggunakan beberapa minyak yang berbeza dalam lukisan yang sama bergantung pada pigmen tertentu dan kesan yang diingini. Cat itu sendiri juga membentuk kelikatan tertentu bergantung kepada medium.
Walaupun cat minyak pertama kali digunakan dalam Lukisan Buddha oleh pelukis India dan Cina di barat Afghanistan sekitar antara abad kelima dan kesepuluh, [1] ia tidak begitu populariti sehingga abad ke-15. Amalan tersebut mungkin telah berhijrah ke arah barat pada Zaman Tengah. Cat minyak akhirnya menjadi medium utama yang digunakan untuk mencipta karya seni apabila kelebihannya menjadi terkenal. Peralihan ini bermula dengan lukisan Awal Netherlandish di utara Eropah, dan dengan kemuncak Renaissance teknik lukisan minyak telah hampir sepenuhnya menggantikan cat tempera di kebanyakan Eropah.
Pada tahun-tahun kebelakangan ini, cat minyak larut campur air telah menonjol, sedikit sebanyak menggantikan penggunaan minyak tradisional. Cat larut air mengandungi pengemulsi yang membolehkan ia untuk dicairkan dengan air (bukan dengan pelarut cat), dan membenarkan masa pengeringan sangat cepat (1-3 hari) berbanding dengan minyak tradisional (1-3 minggu).

Contoh Lukisan Minyak /Oil Painting yang telah siap dibingkaikan/ diframekan
Lukisan minyak ini biasanya mudah didapati semasa anda melancong seperti ke Bandung, medan dan  guangzhou
Anda tercari- cari kedai frame murah ? kedai bingkai gambar murah ? kedai poster murah ? kedai gambar konvo murah ? frame gambar konvo murah ? 

Untuk tempahan bingkai gambar murah/ lukisanminyak@oilpainting boleh hubungi kami
Hubungi Kami : 03 4292 9691 - Pejabat ABWSOUVENIRS
                whatsapp : 017  326 8547 - Akram

No comments:

Post a Comment